اخبار ورزشی/دانلود آهنگ جدید،ایرانی،دانلود فول آلبوم،موزیک ویدیو،فیلم،سریال،عکس بازیگران/رایگان نرم افزار,اهنگ,بازی,کلیپ,عکس

اخبار ورزشی/دانلود آهنگ جدید،ایرانی،دانلود فول آلبوم،موزیک ویدیو،فیلم،سریال،عکس بازیگران/رایگان نرم افزار,اهنگ,بازی,کلیپ,عکس

اخبار ورزشی/دانلود آهنگ جدید،ایرانی،دانلود فول آلبوم،موزیک ویدیو،فیلم،سریال،عکس بازیگران/رایگان نرم افزار,اهنگ,بازی,کلیپ,عکس

اخبار ورزشی/دانلود آهنگ جدید،ایرانی،دانلود فول آلبوم،موزیک ویدیو،فیلم،سریال،عکس بازیگران/رایگان نرم افزار,اهنگ,بازی,کلیپ,عکس

13علت برای انتخاب ایران به عنوان فدراسیون برتر

13علت برای انتخاب ایران به عنوان فدراسیون برتر


مسئول امور بین‌المللی سازمان لیگ گفت: اگر بخواهیم از لحاظ نتیجه حساب کنیم ازبکستان باید به عنوان بهترین فدراسیون انتخاب می‌شد.


 


 

به گزارش فارس، برای آشنایی بیشتر به نحوه انتخاب ایران به عنوان بهترین فدراسیون برتر قاره کهن، مصاحبه‌ای با محمدرضا کسرایی، مسئول امور بین‌الملل سازمان لیگ برتر انجام شد که در زیر می‌خوانید.

* برترین فدراسیون براساس عملکرد یک سال اخیر انتخاب می‌شود


کسرایی در ابتدا گفت: کنفدراسیون آسیا، برترین فدراسیون قاره کهن را بر حسب پیشرفت‌هایی که در یک سال اخیر صورت گرفته انتخاب می‌کنند. مسائلی از جمله توسعه در جهت استاندارد شدن سازمان لیگ، تعداد بازی‌های برگزارشده، پیشرفت زیرساخت‌ها و امور مختلف دیگر در تعیین این انتخاب مؤثر هستند.


* نمودار رشد کشورها در قله آهسته‌تر می‌شود


وی افزود: در سیستم امتیازدهی برای باشگاه‌ها 11 آیتم وجود دارد، در انتخاب بهترین فدراسیون نیز به همین گونه است. یک سری از معیارها وجود دارد که هرکدام زیرشاخه‌هایی دارد. نمودار پیشرفت فدراسیون‌ها افزایش و کاهنده است. یعنی به طور مثال ژاپنی که در حال رشد است، هر چه به قله نمودار نزدیک‌تر می‌شود رشدش آهسته‌تر صورت می‌گیرد، اما انتخاب ایران به عنوان فدراسیون برتر نشان‌دهنده این است که در یک سال اخیر رشد بیشتری داشته است.


* برگزاری کلاس‌های داوری و لیگ‌های مختلف


کسرایی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موارد مهم، برگزاری کلاس‌های داوری و سرمربی‌گری است و همچنین دعوت از داوران و سرمربیان برای شرکت در این کلاس‌ها در سطح آسیا است.


مسئول امور بین‌الملل سازمان لیگ تصریح کرد: برگزاری لیگ نوجوانان، جوانان، بزرگسالان در رشته‌های فوتبال، فوتسال، فوتبال ساحلی در دو بخش بانوان و آقایان از دیگر امتیازهای درنظر گرفته کنفدراسیون آسیا است. تمامی این رده‌ها نیز در بخش بین‌المللی حضور دارند.


* پیشرفت در بحث امتیازدهی باشگاه‌ها


وی افزود: از عوامل مهمی که در این انتخاب تأثیر داشت، پیشرفت ما در بخش امتیازدهی باشگاه‌ها بود. سال گذشته ما در مجموع هشتم بودیم و امسال پنجم شدیم. در غرب آسیا نیز سال گذشته پنجم بودیم و امسال سوم شدیم. در حالی که قطر برای جام جهانی آماده می‌شود و با آن زیرساخت‌ها، مسائل مالی و بودجه کلان تنها 25 امتیاز بالاتر از ما کسب کرد. امارات با سرمایه‌گذاری کلان 63 امتیاز از ما کمتر گرفت. با تمام این مسائل توانستیم در رده سوم غرب آسیا قرار بگیریم. فقط کشورهای چین، ژاپن، کره‌جنوبی، عربستان، ایران، قطر و امارات بودند که توانستند امتیاز تمام معیارها را کسب کنند. کشورهایی همچون ازبکستان و استرالیا با نواقصی روبه‌رو بودند.


* حضور بانوان و پیشتازی ایران در کمیته مسئولیت اجتماعی


وی با اشاره به تیم فوتبال بانوان تصریح کرد: تیم‌های بانوان ما در تمام رده‌های سنی شرکت کردند و نکته مهم متقاعد کردن فیفا برای حضور با حجاب اسلامی در مسابقات مختلف است که کشورهای دیگر نیز از این امر استقبال کردند.


کسرایی تصریح کرد: از دیگر امتیازاتی که کنفدراسیون آسیا به ایران داد، بحث کمیته‌های مسئولیت اجرایی است که ایران بالاترین امتیاز را گرفت، زیرا حتی قبل از اینکه AFC این کمیته را درنظر بگیرد، ما در برگزاری مسابقات مختلف در بحث خیریه و مراسم‌ مختلف پیشگام بوده‌ایم.


* حضور در اکثر کمیته‌های AFC و کمک به پیشرفت کشورهای دیگر


مسئول امور بین‌الملل سازمان لیگ با اشاره به حضور 14 عضو در کمیته‌های مختلف AFC گفت: ما در کمیته‌های مختلف کنفدراسیون آسیا حضور داریم. تنها حضور مهم نیست بلکه افراد در آنجا فعال هستند و مسئولان آسیایی نسبت به پیشنهادهایی که می‌دهند، استقبال می‌کنند. ما 5 ناظر در مسابقات مختلف آسیایی داریم، چهار ناظر داوری هم داریم.


وی افزود: فدراسیون فوتبال ایران در کنار کارهایی که برای پیشرفت خود می‌کند به سایر کشورها نیز برای رشد کمک می کند. مثلاً برگزاری کلاس‌های داوری برای کشور عراق، یکی دیگر از مواردی بود که در انتخاب ایران بسیار تأثیرگذار بود. همچنین برگزاری مسابقات نوجوانان آسیا در تهران از جانب AFC مورد تقدیر و تشکر قرار گرفت که در بحث انتخاب بهترین فدراسیون تاثیرگذار بود.


* کنترل دوپینگ و حضور داوران بین‌المللی


کسرایی یادآور شد: از دیگر مواردی که می‌توان به آن اشاره کرد، بحث کمیته پزشکی است. کنترل و نظارت خوبی در مسئله دوپینگ صورت گرفته. به طوری که تعداد کل تست‌های مثبت اعلام‌شده نسبت به تعداد کل تست‌ها کمتر از نیم درصد است. ما در بخش پزشکی پیشنهاداتی به AFC دادیم که آنها در بخش آیین‌نامه خود قرار دادند.


وی با اشاره به حضور داوران ایرانی در عرصه‌های مختلف گفت: ایران یکی از بیشترین داوران و کمک داوران را در بخش بین‌المللی آسیا دارد. ما در جام جهانی فوتبال و فوتسال ساحلی داور داشتیم که قضاوت‌های خوبی نیز داشتند.


* پیشنهاد AFC به سایر کشورها برای استفاده از امکانات ایران و برتری کشورمان در بخش نقل و انتقالات


کسرایی یادآور شد: در بحث توسعه آکادمی فوتبال و سالن بدنسازی به گونه‌ای عمل کردیم که مسئولان کنفدراسیون آسیا به برخی کشورهای اسیایی نیز اعلام کردند می‌توانند از این بخش ایران استفاده کنند. سیستم نقل و انتقال و بحث صدور ITC از سوی فیفا در غرب آسیا رتبه اول را کسب کردیم.


* تاثیر تماشاگران و آگاهی مسئولان آسیایی از پیشرفت هیئت استان‌ها


مسئول امور بین‌الملل سازمان لیگ با اشاره به حضور تماشاگران در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا گفت: حضور تماشاگران تأثیر بسزایی در این انتخاب داشت. ما 11 بازی در لیگ قهرمانان آسیا داشتیم که 38670 امتیاز کسب کردیم. چین 33342 امتیاز گرفت و کره جنوبی که میزبان 17 بازی بود 7646 امتیاز دریافت کرد و عربستان با 15 بازی 13985 امتیاز کسب کرد. همچنین ما در بخش هیئت فوتبال استان‌ها پیشرفت بسزایی داشتیم که AFC در مورد ریز این مسائل آگاه است.


کسرایی درباره امتیازدهی لیگ قهرمانان آسیا افزود: نسبت به عملکرد تیم‌های باشگاهی در لیگ قهرمانان آسیا، از 200 امتیاز لازم، ایران 133.5 امتیاز گرفته، کره جنوبی 196، ژاپن 157، عربستان 141؛ یعنی ایران در رده چهارم قرار دارد. استرالیا در این زمینه 105.6 امتیاز کسب کرده است.


* شکی نیست که ژاپن بهترین فدراسیون آسیا است


کسرایی تصریح کرد: در این مسئله که ژاپن بهترین فدراسیون آسیا است هیچ شکی نیست، همه آن را قبول دارند. دلیل منطقی این موضوع این است که ژاپن 20 سال پیش لیگ حرفه‌ای فوتبال خود را راه‌اندازی کرد و مسئولان آسیایی برای برگزاری مسابقات لیگ از این کشور الگوبرداری کردند. شکی نیست که این کشور بهترین فدراسیون است، اما جایزه برترین فدراسیون قاره کهن براساس میزان پیشرفت نسبت به عملکرد یک ساله کشورها اختصاص داده می‌شود. اگر قرار باشد هر ساله ژاپن به عنوان کشور برتر انتخاب شود که سایر کشورها انگیزه‌ای برای پیشرفت ندارند.


* از لحاظ فنی ازبکستان باید بهترین فدراسیون می‌شد


وی درباره مقایسه فنی ایران و ژاپن تصریح کرد: نوجوانان ایران به جام جهانی رفتند و سوم شدند و ژاپنی‌ها دوم شدند. جوانان ایران در مرحله انتخابی مسابقات جام جهانی به مرحله نهایی راه یافتند اما ژاپن در همان مرحله مقدماتی حذف شد. در قسمت زیر 22 ساله‌ها نیز ایران و ژاپن و کره‌جنوبی هر سه در مرحله نهایی حاضر شدند. در بخش فوتسال ایران به عنوان تیم دوم و هم‌امتیاز اسپانیا به مرحله دوم جام جهانی راه یافت،‌ در حالی که ژاپن عنوان تیم سوم را از آن خود کرد.


وی خاطرنشان کرد: شما ببینید اگر از لحاظ فنی بخواهیم بهترین فدراسیون را انتخاب کنیم، باید آن را به ازبکستان بدهیم، زیرا تنها کشوری است که هم در بخش نوجوانان و هم جوانان تیم‌هایش راهی جام جهانی شدند و در بخش بزرگسالان نیز شانس صعود دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد