اخبار ورزشی/دانلود آهنگ جدید،ایرانی،دانلود فول آلبوم،موزیک ویدیو،فیلم،سریال،عکس بازیگران/رایگان نرم افزار,اهنگ,بازی,کلیپ,عکس

اخبار ورزشی/دانلود آهنگ جدید،ایرانی،دانلود فول آلبوم،موزیک ویدیو،فیلم،سریال،عکس بازیگران/رایگان نرم افزار,اهنگ,بازی,کلیپ,عکس

اخبار ورزشی/دانلود آهنگ جدید،ایرانی،دانلود فول آلبوم،موزیک ویدیو،فیلم،سریال،عکس بازیگران/رایگان نرم افزار,اهنگ,بازی,کلیپ,عکس

اخبار ورزشی/دانلود آهنگ جدید،ایرانی،دانلود فول آلبوم،موزیک ویدیو،فیلم،سریال،عکس بازیگران/رایگان نرم افزار,اهنگ,بازی,کلیپ,عکس

رحمانی:منتقدان شیوه انتخاب را نمی‌دانند

رحمانی:منتقدان شیوه انتخاب را نمی‌دانند


شاهین رحمانی درباره انتخاب ایران به عنوان فدراسیون برتر آسیا و انتقادهایی که این روزها به این انتخاب AFC مطرح می‌شود گفت که باید با در نظر گرفتن روش انتخاب، انتقاد کرد.



عضو ایرانی کمیته‌ مسابقه‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره انتخاب فدراسیون فوتبال ایران به عنوان برترین فدراسیون قاره و انتقادهایی که در رسانه‌های ایرانی مطرح شده است، گفت: اساسا نوع سوال‌هایی که درباره این انتخاب مطرح شده، نشان می‌دهد افراد سوال کننده با روش انتخاب کنفدراسیون فوتبال آسیا آشنا نیستند و نمی‌دانند فدراسیون برتر بر اساس چه معیاری انتخاب می‌شود.

رحمانی افزود: اغلب منتقدان به این انتخاب، به نتایج تیم ملی اشاره می‌کنند. این در شرایطی است که نتایج تیم ملی به هیچ عنوان اثر مستقیمی در این انتخاب نداشته و به صورت غیر مستقیم تنها یکی از چهار آیتم AFC در این انتخاب بوده است.

وی با بیان این که باید ابتدا بدانیم روش انتخاب چگونه بوده است گفت: به روال همیشه کنفدراسیون فوتبال آسیا چند ماه پیش از معرفی نامزدها از 47 فدراسیون عضو خود می‌خواهد عملکردشان را در سال رو به پایان اعلام کنند. معمولا پس از ارسال این نامه چندین کشور اصلا تمایلی به ارسال گزارش نشان نمی‌دهند. آنها یا وقت تهیه این گزارش را ندارند یا برای خود شانسی قائل نیستند. به هر حال پس از این که گزارش فدراسیون‌ها به AFC ارسال شد عملکرد کشورها مورد بررسی قرار می‌گیرد و بر اساس چهار معیاری که همواره در سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار دارد، فدراسیون برتر سال انتخاب می‌شود.

رحمانی در توضیح این چهار معیار گفت: تلاش برای توسعه فوتبال پایه و جوانان، حضور در مسابقات بین‌المللی و قاره‌ای، کمک به پیشرفت در رقابت‌های داخلی و کارآمدی بخش اداری و مدیریت چهار معیاری است که در انتخاب‌ها مورد نظر کنفدراسیون فوتبال آسیاست. صحبت‌های من دلیلی بر دفاع از این انتخاب نیست، بلکه می‌خواهم درباره روش مورد نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا اطلاعاتی را ارائه کنم. نمی‌گویم انتقادهایی که مطرح شده اشتباه است. اصولا هر کسی حق دارد نظر خود را اعلام کند، اما در پنج، شش سال گذشته روال انتخاب فدراسیون برتر همین گونه بوده است. به هر حال اگر درباره شیوه انتخاب انتقادی وجود دارد فدراسیون‌های عضو می‌توانند مانند هر مساله دیگری پیشنهاد تغییر در این قانون را بدهند و این معیارها هم وحی منزل نیست که نشود آن را تغییر داد.

وی بار دیگر به انتقادهای مطرح شده در رسانه‌های ایرانی اشاره کرد و گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا اصولا از افکار عمومی داخل کشورها اطلاعی ندارد. مثلا AFC نمی‌داند که پس از یکی، دو نتیجه‌ ضعیف توسط تیم ملی کره جنوبی در افکار عمومی این کشور چه می‌گذرد یا نمی‌داند در امارات و عربستان پس از حذف در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی چه می‌گذرد. طبیعی است که AFC برای انتخاب خود معیارهایی به غیر از آنچه در افکار عمومی آن کشور می گذرد را ملاک قرار می‌دهد. ضمن این که با توجه به سابقه فوتبال ایران از دید کنفدراسیون فوتبال آسیا اتفاق تاریکی رخ نداده است. به عنوان نمونه تیم ملی جوانان ایران هر سال قهرمان آسیا نبوده که حالا قهرمان نشدنش یک فاجعه از دید AFC باشد. به هر حال درباره همین تیم هم بسیاری از جمله مسوولان AFC در مسابقات امارات می‌گفتند تیم‌ بسیار خوبی است و شکستش برابر کره جنوبی یک شگفتی بوده است. به هر حال اگر به روند دو دهه اخیر فوتبال ایران نگاه کنید، متوجه می‌شوید اتفاق تاریکی در فوتبال ایران رخ نداده است.

عضو ایرانی کمیته‌ مسابقات AFC در پاسخ به این سوال که آیا قرار نداشتن تیم‌های ملی بزرگسالان کشورها در بخش بهترین تیم ملی سال به دلیل در جریان بودن رقابت‌های انتخابی جام جهانی بوده است، گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا برای انتخاب بهترین تیم ملی تنها به تیم‌های ملی بزرگسالان کشورها نگاه نمی‌کند. سال گذشته رقابت‌های فوتبال بازی‌های المپیک و مسابقات زنان برگزار شده و طبیعی بود که عملکرد تیم‌های حاضر در این مسابقات بیشتر مورد نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا باشد.

رحمانی درباره انتقاد همیشگی از AFC به خاطر در نظر نگرفتن بازیکنان حاضر در لیگ‌های اروپایی به بهانه عدم شرکتشان در مراسم معرفی برترین‌ها، گفت: رییس سابق کنفدراسیون فوتبال آسیا جمله جالبی درباره این انتقاد گفته است. او می‌گوید مثل این می‌ماند که برای کسی جشن تولد بگیریم و خود شخص در این جشن شرکت نکند. چند سال پیش وقتی هوندا در اروپا بازی می‌کرد قرار بود مرد سال فوتبال آسیا معرفی شود و زمانی که مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دعوت این بازیکن ژاپنی به مراسم را داشتند او گفت که به مراسم نمی‌آید و پس از آن قرار شد تنها کسانی که شرایط حضور در این مراسم دارند، نامزد شوند. امسال دو بخش به مراسم اضافه شد که یکی درباره بهترین بازیکن خارجی حاضر در لیگ‌های آسیایی بود و دیگری مربوط به بازیکنان آسیایی حاضر در لیگ‌های اروپایی که در این بخش با وجود این که کاگاوا مصدوم شده بود و باشگاه منچستر یونایتد اجازه داده بود در مراسم شرکت کند، این بازیکن در لحظات آخر نتوانست به مالزی بیاید، ولی با این حال جایزه بهترین بازیکن آسیایی حاضر در اروپا به این بازیکن ژاپنی داده شد.

عضو ایرانی کمیته‌ مسابقه‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا در پاسخ به این سوال که رییس فدراسیون فوتبال ایران گفته با توجه به اعتراض ایران و چند کشور غرب آسیا قرار است درباره زمان بندی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از سال 2015 تجدید نظر و این رقابت‌ها با تقویم کشورهای غرب آسیا منطبق شود، گفت: این پیشنهاد جدیدی نبوده است و پیش از این مورد بررسی قرار گرفته است. یکی، دو فصل این مسابقات در زمان مدنظر فدراسیون فوتبال ایران برگزار شد اما پس از ایرادات وارده کنفدراسیون فوتبال آسیا توضیحات لازم را ارائه کرد. با این حال AFC برای این که مطمئن شود زمان فعلی برگزاری لیگ قهرمانان آسیا با آنچه مدنظر کشورها است، چقدر همخوانی دارد این مساله را به رای گذاشت اما در میان تمامی کشورها تنها سه فدراسیون تمایل داشتند زمان فعلی رقابت‌ها تغییر کند بنابراین قرار نیست از سال 2015 تغییری در زمان برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا صورت گیرد.

رحمانی در ادامه در پاسخ به این سوال که سهمیه بندی اعلام شده توسط AFC تا چه سالی اعتبار دارد و چه زمانی نمایندگان AFC برای بازدید مجدد به کشورها می‌روند، گفت: ابتدا قرار بود سهمیه اعلام شده برای سال‌های 2013 و 2014 اعتبار داشته باشد، اما در سه جلسه اخیر و پس از بازنگری که کنفدراسیون فوتبال آسیا بر سهمیه‌های قبلی داشت، قرار شد سهمیه‌های جدید برای سال 2013 باشد. انتظار می‌رود تا چند ماه آینده جلسه دیگری برگزار شود تا بازنگری مجددی درباره سهمیه کشورها و حضور نمایندگان AFC به کشورها صورت گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد